Πέμπτη, 20 Μαΐου 2010

Smart TV: Η Google φέρνει το Ίντερνετ στο σαλόνι



Η Google σε συνεργασία με τρεις από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας παγκοσμίως, τις Sony, Intel και Logitech, είναι έτοιμη να κυκλοφορήσει το λογισμικό που θα δίνει τη δυνατότητα να σερφάρουν στο Διαδίκτυο, να παρακολουθούν εκπομπές και βίντεο στο YouTube από τις τηλεοράσεις του σπιτιού τους. Πρόκειται για μια κίνηση που έχει στόχο να καταστήσει πρωτοπόρο τον τεχνολογικό κολοσσό στη νέα αγορά που θα δημιουργήσουν οι τηλεοράσεις με δυνατότητες πλοήγησης στο Διαδίκτυο.
Με την ονομασία Smart TV, το νέο λογισμικό θα ενσωματωθεί στις νέες τηλεοράσεις που θα παρέχουν δυνατότητα πλοήγησης στο Ίντερνετ, σε Blu-ray players αλλά και σε αποκωδικοποιητές ψηφιακού σήματος. Δεν έχει γίνει ωστόσο ακόμη γνωστό η ακριβής ημερομηνία που αυτές οι συσκευές θα είναι διαθέσιμες στους καταναλωτές.
Η Google και οι συνεργάτες της θα παρουσιάσουν τη νέα πλατφόρμα σε συνέδριο που θα πραγματοποιηθεί στο Σαν Φρανσίσκο, ενώπιον τριών και πλέον χιλιάδων προγραμματιστών και στελεχών της τεχνολογικής αγοράς, ελπίζοντας ταυτόχρονα να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των ανεξάρτητων developers. Πριν το προϊόν καταστεί διαθέσιμο για τους καταναλωτές, η Google θα διαθέσει τα εργαλεία ανάπτυξης σε όποιον ενδιαφέρεται να αναπτύξει εφαρμογές για το Smart TV, στα πρότυπα που ακολούθησε για την ανάπτυξη εφαρμογών στα «έξυπνα» κινητά.
«Η επανάσταση που θα συντελεστεί θα είναι η μεγαλύτερη από την εποχή που η τηλεοπτική εικόνα απέκτησε χρώμα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Intel, Πολ Οτελίνι.
Η Google δεν είναι η μόνη διαδικτυακή εταιρεία που προσβλέπει στην τηλεοπτική αγορά. Στην Consumer Electronics Show που πραγματοποιήθηκε στις αρχές του χρόνου στο Λας Βέγκας, διάφοροι κατασκευαστές παρουσίασαν τηλεοράσεις, blu-ray players και αποκωδικοποιητές με διαδικτυακές υπηρεσίες για την παρακολούθηση τανικών, φωτογραφιών, αθλητικών αγώνων, μέχρι και προγνώσεων καιρού ή τιμών μετοχών χρηματιστηρίου.
Μέχρι σήμερα πάντως η ιδέα δεν έχει βρει ευρεία απήχηση, κυρίως εξαιτίας των περιορισμών στις παρεχόμενες υπηρεσίες. Για παράδειγμα, ένας αποκωδικοποιητής που κυκλοφόρησε από την Apple, δίνει τη δυνατότητα αγοράς και ενοικίασης τηλεοπτικών προγραμμάτων, δεν παρέχει όμως κάτι επιπλέον σε ότι αφορά το διαδικτυακό περιεχόμενο.
Αν και η Google δεν έχει αποκαλύψει λεπτομέρειες του Smart TV, αναλυτές εκτιμούν ότι το εγχείρημα έχει όλες τις προοπτικές επιτυχίας εξαιτίας κυρίως των ισχυρών συνεργατών που έχει η εταιρεία με το μέρος της. «Η ανακοίνωση ενός νέου προϊόντος στο οποίο εμπλέκονται οι συγκεκριμένες εταιρείες σίγουρα προκαλεί το έντονο ενδιαφέρον της κοινότητας, ενώ καθιστά τη Google πρωταγωνίστρια στις εξελίξεις», δήλωσε ο Τζέιμς ΜακΚουίβι, αναλυτής της Forrester Research.
Με περισσότερες από ένα εκατομμύριο τηλεοράσεις με δυνατότητες πλοήγησης στο Ίντερνετ να έχουν πουληθεί μέχρι σήμερα και ακόμη 10 εκατομμύρια να προβλέπεται ότι θα πουληθούν μέχρι το 2011, η Google αναγνωρίζει την ευκαιρία να επεκτείνει το λειτουργικό της σύστημα που σήμερα χρησιμοποιείται στα κινητά τηλέφωνα, τα netbooks και σε tablets.
Βέβαια, εκτός από την προώθηση του Chrome, εξίσου σημαντικό κίνητρο για τη Google είναι η δυνατότητα συγκέντρωσης δεδομένων για τις τηλεοπτικές συνήθειες των χρηστών, που θα τη βοηθήσουν να αυξήσει ακόμη περισσότερο τα έσοδα της από τις διαφημίσεις και την αναζήτηση. ΠΗΓΗ:www.kathimerini.gr με πληροφορίες Los Angeles Times

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου